طلا و جواهرات دیاموند | انواع طلا و جواهرات اصل
خواص انگشتر الماس

فهرست مطالب

خواص انگشتر الماس

ما در این مقاله قصد داریم که در ابتدا توضیحاتی درباره چیستی سنگ الماس به شما ارائه دهیم. سپس ویژگی ها و خواص الماس را بررسی کنیم. بعد از آن خاصیت های الماس روسی و انگشتر برلیان را تک به تک مورد بررسی قرار می دهیم. و در انتها به شما به صورت تقریبی خواهیم گفت که قیمت انگشتر برلیان چقدر است. و در بخش سخن آخر به شما چند تا از کشور هایی دارای معادن طلا و جواهرات هستند را معرفی می کنیم. برای آنکه با مهم ترین ویژگی الماس آشنا شویم ابتدا باید بدانیم که سختی چیست؟ در میان عموم مردم سختی به معنای محکم بودن و تاب آوری در مقابل ضربه است. اما در مورد الماس سختی مفهومی متفاوت دارد. پس سختی یعنی میزان مقاومت در برابر خش پذیری. در طبیعت هیچ ماده معدنی یافت نمی شود که بتواند بر روی سنگ الماس خراش ایجاد کند. در ادامه مقاله با دیگر خواص انگشتر الماس آشنا می شویم.

مهم ترین خاصیت الماس

همان طور که در بالا گفته شد، هیچ ماده معدنی در طبیعت یافت نمی شود که بتواند برروی سنگ الماس خراش ایجاد کند.  و همین ویژگی که سختی نام دارد، مهم ترین خاصیت الماس است. بنابراین، الماس سخت ترین ماده معدنی است که به صورت طبیعی، در دل زمین ایجاد می شود. در اصل الماس از کربن خالص، تحت شرایط پر فشار در لایه های زمین ایجاد می شود.

که همین امر باعث تمایز شدید آن از کربن معمولی یا همان ذغال شده است. ذغال نیز درست مانند الماس از کربن خالص تشکیل شده اما چون در شرایط پر فشار قرار نداشته است، در نتیجه ویژگی های الماس را ندارد. اما الماس به سختی در طبیعت یافت می شود و بسیار کمیاب است. و به همین خاطر قیمت بسیار بالایی هم دارد.در اینجا مهم ترین خاصیت الماس بیان شد. پاراگراف بعدی به تشریح و تفسیر خواص انگشتر الماس می پردازد.

خواص بی نظیر الماس

الماس دارای ویژگی هاییست که بندرت می توان در مواد معدنی دیگر یافت کرد.  در این بخش چند تا از خواص بی نظیر الماس را بیان می کنیم. الماس استحکام بسیار بالایی دارد. اما توجه داشته باشید که نباید استحکام را با سختی یکی بدانید. بطوری که در بند های قبلی بیان شد. غیر ممکن است که بتوانید با اسید ها یا باز ها، حتی قسمتی از الماس را ذوب یا حل کنید. الماس قادر است که در نقش یک نیمه رسانا ظاهر شود.

به طوری که شکست الکتریکی آن معمولا ۵۰ برابر نیمه رسانا های رایج است. یکی دیگر از خواص بی نظیر الماس آن است که الماس این توانایی را دارد که گستره نوری بالایی را انتقال دهد. این گستره یا طیف نوری از مادون قرمز تا فرابنفش را در بر می گیرد. در اینجا تعدادی از خواص انگشتر الماس را شرح دادیم. ادامه مقاله به توضیحاتی درباره ویژگی های انگشتر الماس روسی می پردازد.

خواص انگشتر الماس روسی

آیا الماس روسی از الماس معمولی تفاوت دارد؟ این تفاوت ها چیستند؟ خواص انگشتر الماس روسی کدام اند؟ در این بخش به تمامی این سوالات پاسخ مناسبی خواهیم داد. الماس روسی در واقع یک شبه الماس بوده و از الماس معمولی متفاوت است. تفاوت های عمده این دو سنگ با ارزش، در میزان سختی و وزن حجمی آن هاست. سختی الماس معمولی برابر با ۱۰ از ۱۰ موس و سختی الماس روسی برابر با ۹.۲۵ از ۱۰ موس است.

می بینید که میزان سختی یا خش پذیری آن ها خیلی به هم نزدیک است و درست به همین خاطر است که الماس روسی در صنعت طلا و جواهرات بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در مورد ویژگی وزن حجمی باید گفت که الماس معمولی وزن حجمی ۳.۵۲ و الماس روسی وزن حجمی برابر با ۳.۲۱ دارد. جالب است بدانید که الماس روسی تنها شبه الماسی است که از الماس معمولی وزن حجمی کمتری دارد. گفتنی است که نام دیگر الماس روسی موزانایت یا مویزنیت است. در این جا خواص انگشتر الماس روسی بیان شد. در ادامه مقاله خواص انگشتر الماس، سنگ برلیان را بررسی می کنیم.

خواص انگشتر برلیان

در این بخش به توضحاتی در مورد خواص انگشتر برلیان می پردازیم پس با دقت بیشتری ادامه مطلب را مطالعه کنید. برلیان در واقع نوعی برش یا تراشکاری برروی الماس است. به زبان دیگر برلیان تنها یک روش برای تراشکاری بوده و سنگ یا ماده معدنی بخصوصی نیست. تراشکاران خبره در سرتاسر جهان با برش دادن الماس و تبدیل آن به برلیان موجب افزایش زیبایی بصری و ارزش الماس می شوند.

گفتنی است که هر سال استاندارد های جدیدی برای برش دادن الماس تعیین می شود که رعایت کردن آن ها باعث بیشتر شدن زیبایی الماس می شود. در تمامی استاندارد ها این موضوع مد نظر است که به چه شکلی الماس را برش دهیم تا نور از صفحات بیشتری در درون سنگ عبور کند و در نتیجه زیبایی بیشتری به آن ببخشد. درباره قیمت انگشتر برلیان باید گفت که قیمت برلیان بستگی به نحوه برشکاری و قیراط سنگ الماس دارد و نمی توان یک قیمت کلی را برای همه برلیان ها تعیین کرد. تا این جای مقاله با خواص انگشتر برلیان و خواص انگشتر الماس آشنایی پیدا کردید. در انتهای مقاله یعنی بخش سخن آخر به یک جمع بندی کلی می رسیم.

سخن آخر

ما در ابتدای مقاله گفتیم که سنگ الماس چیست و به توضیحاتی درباره خواص انگشتر الماس پرداختیم و یادآوری کردیم که سنگ الماس سخت ترین ماده معدنی شناخته شده در جهان است. همچنین در ادامه آن به بررسی تفاوت الماس معمولی و الماس روسی یا موزانایت پرداختیم و گفتیم که موزانایت یک شبه الماس زیباست که در صنعت طلا و جواهرات کاربرد دارد. سپس ویژگی های سنگ برلیان را بررسی کردیم. اکنون به عنوان نکته پایانی، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که مکان های استخراج الماس در جهان بسیار محدود هستند، و این موضوع به دو علت است.

  • یک: فرایند یافتن معدن مساعد برای استخراج الماس بسیار دشوار و پیچیده است.
  • دو: سنگ الماس تنها در شرایط ویژه و خاصی ایجاد می شود و در نتیجه بسیار نادر و کمیاب است.

با این وجود معادن محدودی در کشور های هند، نامیبیا، زئیر، سیرالئون، غنا، آمریکا، برزیل، روسیه و استرالیا وجود دارند. که بیشتر این معادن در قاره آفریقا پراکنده شده اند و بیشتر الماس های موجود در بازار های جهانی از این معادن استخراج شده اند. اگر باز هم قصد دارید که در مورد خواص انگشتر الماس اطاعات بیشتری بدست بیاورید، به شما پیشنهاد می شود که به صفحات مرتبط با این مقاله هم سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب
خواص انگشتر الماس
خواص انگشتر الماس

ما در این مقاله قصد داریم که در ابتدا توضیحاتی درباره چیستی سنگ الماس به شما ارائه دهیم. سپس ویژگی ها و خواص الماس را

مطالعه بیشتر »