طلا و جواهرات دیاموند | انواع طلا و جواهرات اصل
چگونه گردنبند طلا را تمیز کنیم ؟

فهرست مطالب

چگونه گردنبند طلا را تمیز کنیم ؟

چگونه گردنبند طلا را تمیز کنیم ؟ افرادی که به طور روزمره از طلا استفاده میکنند میدانند که پس از مدتی استفاده مستمر، رنگ قطعات طلا عوض میشود. علت این تغییر رنگ جرم گیری و کثیف شدت این قطعات است. پس اگر میخواهید طلا و جواهراتتان به رنگ قبلی خود بازگردد باید بتوانید آن را به خوبی تمیز کنید. در همین راستا ما مقاله ای را ترتیب داده ایم که به کمک مطالب آن بتوانید از روش های مختلف و موثری برای تمیز کردن طلا استفاده نمایید. پس اگر شماام در تمیز کردن طلا و جواهرات خود مشکل دارید این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

تمیز کردن گردنبند طلا

در ادامه مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه گردنبند طلا را تمیز کنیم ؟

۱- مایع ظرف شویی

مایع ظرف شویی یکی از راحت ترین و در دسترس ترین روش ها برای تمیز کردن طلا و جواهراتتان است. برای این کار کافیست مقداری مایع ظرف شویی را در مقداری آب گرم بریزید. سپس گردنبند طلای خود را درون آن قرار دهید. بگذارید گردنبندتان برای مدتی درون آب گرم و مایع باقی بماند. سپس یک مسواک نرم بردارید و به آرامی شروع به سابیدن آلودگی های موجود برروی آن کنید. در نهایت گردنبند را شست و شو دهید و با یک پارچه تمیز خشک نمایید.

۲- خمیر دندان

دومین روش برای پاسخ گویی به سوال ” چگونه گرنبند طلا را تمیز کنیم ؟ استفاده از خمیر دندان است. در این روش کافیست مقداری خمیز دندان را برروی یک مسواک نرم قرار دهید. سپس به آرامی شروع به ساییدن آلودگی ها کنید. پس از آنکه گردنبندتان به طور کامل از آلودگی ها پاک شد میتوانید آن را شست و شو داده و خشک نمایید.

۳- آبلیمو و مایع ظرف شویی

سومین کاری که میتوان به کمک آن گردنبند جواهر خود را تمیز کنید استفاده از آب لیمو و مقواری مایع ظرف شویی است. این دو ماده در کنار هم میتوانند به تمیز کردم گردنبند طلای شما کمک بسیار زیادی داشته باشند.

۴- پودر صابون

در این روش لازم است پود صابون را درون آب داغ بریزید. سپس چند قطره آمونیاک را به مخلوط آب داغ و صابون اضافه نمایید. در این مرحله کافیست با مسواک شروع به تمیز کردن طلای خود کنید. در نهایت طلا و جواهرات خود را درون الکل بگذارید و آن را آبکشی کنید.

۵- استفاده از الکل ۹۰ درصد

یکی از ساده ترین روش ها در پاسخ به سوال چگونه گردنبند طلا را تمیز کنیم ؟ طی این روش جواهرات دایموند را درون الکل ۹۰ درصد بگذارید سپس بعد از ۲ الی ۳ ساعت آن را خارج کرده و خشک نمایید.

۶- خاک اره یا خاکستر

طی این روش لازم است طلا و جواهرات خود را به خاک اره و خاکستر آغشته کنید. سپس شروع کنید به ارامی مواد را برروی سطح طلای خود مالش دهید. پس از چند دقیقه میتوانید آن را آبکشی کرده و خشک نمایید.

۷- جوش شیرین

جوش شیرین یکی از روش های موثر و مفید در زمینه شست و شو و پاکسازی طلا و جواهرات است. طی این روش کافیست مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید به طوری که به حالت خمیری درآید. سپس با مسواکی نرم شروع به تمیز کردن سطح گردنبند طلا کرده و پس از اتمام کار آن را آبکشی نمایید.

۸- آب گازدار و مایع ظرف شویی

 هشتمین مورد از پاسخ به سوال چگونه گردنبند طلا را تمیز کنیم ؟ استفاده از آب گاز دار و مایع ظرف شویی است. در این روش این دو مایع را با هم مخلوط میکنیم. سپس برای مدت کوتاهی قطعه طلای خود را درون آن قرار میدهیم. پس از آن آبکشی کرده و خشک نمایید.

روشی برای برق انداختن طلا

اگر دوست دارید گردنبند طلایتان برق بزند کافیست مقداری آب و آمونیاک را با هم مخلوط کنید. البته دقت داشته باشید که میزان آب باید ۶ برابر آمونیاک باشد. سپس قطعه طلای خود را درون محلول قرار دهید تا خیس بخورد. و بعد از آن شست و شو داده و آبکشی نمایید.

روش برق انداختن طلای زرد چگونه است؟

برای برق انداختن طلای زرد کافیست مقداری نمک و جوش شیرین را با هم مخلوط کرده و در آب گرم حل کنید. سپس به مدت ۱۵ دقیقه طلای خود را درون محلول قرار دهید. سپس خارج کرده و آب کشی نمایید.

روش براق کردن طلا سفید

شاید گمان کنید که روش براق کردن طلا سفید با طلای زرد متفاوت است. اما باید بگویم که این دو نوع طلا هیچ تفاوتی با هم ندارند. پس تمامی روش هایی که برای تمیز کردن و براق کردن طلای براق استفاده میشود میتوان از آن برای تمیز کردن طلای سفید نیز استفاده نمود.

شست و شوی گردنبند مروارید

حال که به طور کامل دانستیم که چگونه گردنبند طلا را تمیز کنیم ؟ در اینجا به نحوه شست و شوی گردنبند مروارید میپردازیم. برای شست و شوی جوهرات و طلاهای حاوی سنگ و نگین و مروارید باید شرط احیتاط را رعایت کنید. زیرا اگر از  محلول های مختلف اطلاعات کافی نداشته  باشید ممکن است بتوانند آسیبات جدی به طلا و جواهرات خود وارد کنید. برای مثال برای شست و شوی یک گرنبند مروارید میتوانید مقداری صابون مایع و آب را مخلوط کنید، جواهرات را در آن قرار داده و پس از مدتی آبکشی نمایید.

حرف آخر

امیدواریم تا اینجا از مقاله چگونه گردنبند طلا را تمیز کنیم ؟ لذت برده باشید. روش های خانگی بسیار زیادی برای شست و شوی طلا و جواهرات وجود دارند که در اینجا به بخشی از آن ها پرداختیم. اما چنانچه وضعیت طلا و جواهرات شما خیلی خوب نبود و پر از جرم و آلودگی بود میتوانید به گالری های طلا مراجعه نمایید. در این قبیل گالری ها معمولا با استفاده از یک وسیله مخصوص میتوانند در کمترین زمان تمامی جرم ها و آلودگی های موجود در طلا را خارج کنند. فروشندگان و خریداران طلا از این روش به منظور پاکسازی طلاهای دست دوم و به دست آوردن وزن اصلی آن ها استفاده میکنند. یعنی اگر شما بخواهید انگشتر طلای خود را بفروشید، فرد خریدار ابتدا به کمک همان وسیله جرم ها را خارج میکند سپس آن را وزن کرده و خریداری میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب
خواص انگشتر الماس
خواص انگشتر الماس

ما در این مقاله قصد داریم که در ابتدا توضیحاتی درباره چیستی سنگ الماس به شما ارائه دهیم. سپس ویژگی ها و خواص الماس را

مطالعه بیشتر »