طلا و جواهرات دیاموند | انواع طلا و جواهرات اصل
انگشتر نامزدی در کدام انگشت است ؟

فهرست مطالب

انگشتر نامزدی در کدام انگشت است ؟

انگشتر نامزدی در کدام انگشت است ؟ شاید برای شماهم سوال شده باشد که انگشتر نامزدی در کدام انگشت قرار میگیرد؟ همه ما میدانیم که حلقه ازدواج جواهر در انگشت ۴ام دست چپ قرار میگیرد. اما انگشتر نامزدی را در کدام از انگشتانمان قرار دهیم؟ ما اینجا هستیم که به این سوال به طور جامع و واضح پاسخ دهیم. همچنین توضیح خواهیم داد که تفاوت انگشتر ازدواج و نامزدی در چیست؟ اگر بتوانیم تفاوت این دو را درک کنیم، میتوانیم بفهمیم که در چه شرایطی انگشتر نامزدی را در چه انگشتی قرار دهیم. پس با ما باشید تا به این مسئله یک بار برای همیشه پاسخ دهیم. درواقع نامزدی مراسمی است که به منظور شاخت اولیه عروس و داماد برگزار میشود. این مراسم هیچ گونه سند قانونی ندارد ولی یکی از اصلی ترین رسومات در میان ما ایرانیان است.

انگشتر نامزدی در کدام انگشت ؟

انگشتر نامزدی در کدام انگشت قرار میگیرد؟ این سوالیست که ممکن است تا به حال ذهن هر یک از ما را به خود مشغول کرده باشد. اما ابتدا بهتر است بدانیم جایگاه انگشتر نامزدی در جوامع مختلف چگونه است؟ جالب است بدانید قدمت انگشتر ازدواج به مصریان باستان در حدود ۲۸۰۰ سال پیش از میلاد برمیگردد. اما هیچ قانون خاص و از پیش تعیین شده ای وجود ندارد که به ما بگوید انگشتر نامزدی در کدام انگشت است ؟ در واقع این ما هستیم که بر اساس فرهنگ و ملت خود تعیین میکنیم که انگشتر را در کدام یک از انگشتانمان بیاندازیم. با این حال گفتنی است که اولین بار این رومی ها بودند که انگشتر ازدواج را در انگشت چهارم از دست چپ انداختند. زیرا آن ها بر این باور بودند که در این انگشت آغاز رگ عشق وجود دارد و این رگ به قلب منتهی میشود.

انگشت نامزدی در کدام دست است ؟

انگشتر نامزدی در کدام دست است ؟ همانطور که اکثر ما میدانیم حلقه ازدواج را در دست چپ قرار میدهند. احتمالا علت این موضوع برمیگردد به نزدیک بودن دست چپ به قلب است. از آنجایی که عشق و علاقه نیز از قلب نشات میگیرد پس دست چپ نیز میتواند نمادی از عشق و علاقه ما به پارتنرمان باشد. به هرحال امروزه در اکثر جوامع حلقه ازدواج را در دست چپ و انگشت چهارم خود قرار میدهند. اما جالب است بدانید ماجرای انگشتر نامزدی قدری با حلقه ازدواج فرق دارد. برای پاسخ به سوال  انگشتر نامزدی در کدام انگشت است؟ لازم است بدانید که معمولا در مراسم نامزدی خانواده داماد انگشتری را برای نشان کردن عروس خانوم به اون هدیه میدهند. در طی مدت نامزدی این انگشتر در دست چپ و انگشتر چهارم قرار میگیرد. اما اگر ازدواج سر گرفت و حلقه ازدواج نیز خریداری شد در این شرایط حلقه ازدواج بر جای انگشتر نامزدی مینشیند و انگشتر نامزدی به دست راست منتقل میشود.

انگشتر نامزدی در کدام دست انداخته میشود ؟

انگشتر نامزدی در کدام دست انداخته میشود ؟ همانطور که گفته شد انگشتر نامزدی یا نشان با حلقه ازدواج تفاوت هایی دارد. درواقع انگشتر نامزدی پیش از هرگونه عقد و ازدواجی به منظور نشان کردن عروس خانم به وی هدیه داده میشود. در طی نامزدی خانواده های عروس و داماد برای آشنایی بیشتر با یکدیگر رفت و آمد میکنند. در این مدت انگشتر نامزدی در دست چپ عروس خانوم قرار میگیرد. اما اگر زوجین و خانواده ها باهم به تفاهم رسیدند مراسم عقد صورت میگیرد. در این مراسم حلقه های ازدواج خریداری میشوند. سپس حلقه ازدواج در دست چپ و انگشت چهارم به جای انگشتر نامزدی قرار میگیرد. انگشتر نامزدی نیز به دست راست و انگشت چهارم منتقل میشود.

انگشتر نامزدی رو کدوم دست میکنن؟

انگشت نامزدی رو کدوم دست میکنن؟ جالب است بدانید در گذشته عده ای بر این باور بوده اند که اولین انگشت یا همان شصت پدر است، دومین انگشت پسر است، سومین انگشت نیز به نام روح القدس نام گذاری میشود. پس چهارمین انگشت به همسر تعلق دارد پس حلقه ازدواج در انگشت چهارم از دست چپ که به قلب نزدیک است انداخته میشود. از طرفی چون فلز طلا ظریف و کم استقامت است معمولا آن را در انگشتی قرار میدهند که احتمال آسیب به آن کمتر باشد. همچنین اکثر مردم راست دست هستند و کار زیادی را با دست چپ خود انجام نمیدهد. پس انتخاب هوشمندانه آن است که انگشت چهار از دست چپ را برای انداختن حلقه نامزدی انتخاب کنیم. پس تا اینجا به طور کامل متوجه شدیم که انگشتر نامزدی در کدام انگشت است ؟

انگشتر نامزدی رو کدوم دست میندازن

در طی مقاله تمام تلاش خود را کردیم که برای شما عزیزان به طور کامل شرح دهیم که انگشتر نامزدی رو کدوم دست میندازن ؟ دلایل بسیار زیاد و متنوعی در طول تاریخ وجود داشتند که مردم بر اساس آن تصمیم میگرفتند که انگشتر نامزدی در کدام انگشت است ؟ به هرحال هیچ قانون ثابتی در جهان وجود ندارد که به ما چیزی را تحمیل کند. همه ما انسان هایی آزاد و با طرز فکر متفاوت هستیم. همه ما میتوانیم بر اساس سلایق، افکار، فرهنگ، سنت و غیره روش زندگی خود را انتخاب نماییم. چه بسا در طور تاریخ قوانین سخت گیرانه ای وجود داشت که موجب آزار و اذیت افراد میشد. پس اگر شما به هر دلیلی دوست ندارید حلقه ازدواج خود را در انگشتر چهارم از دست چپ بیاندازید اصلا اشکالی ندارد! شما تصمیم گیرنده زندگی خود هستید. این شما هستید که تعیین میکنید چه چیزی باعث خوش حالیتان میشود ک چه چیز نمیشود؟ پس سنت ها را کنار بگذارید و به صورت کاملا آزادانه تصمیم بگیرید.

حرف آخر

امیدواریم از مقاله انگشتر نامزدی در کدام انگشت است ؟ لذت کافی برده باشید. ما در این جا سعی کردیم به طور تقریبی به برخی از عوامل در تعیین انگشت و دست حلقه نامزدی بپردازیم. در هر دوره و در هر فرهنگ مردم بر اساس افسانه ها و عقاید خود روش زندگی خود را تعیین میکردند. برخی از این سنت ها تا به امروز ادامه داشته اند. ولی برخی از آن ها برای همیشه از دنیای ما پاک شده و از بین رفته اند. به هرحال سنت انتخاب انگشتر نامزدی از گذشته تا امروز با ماست و عمل کردن به آن نوعی پیروی از  فرهنگی اصیل محسوب میشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب
خواص انگشتر الماس
خواص انگشتر الماس

ما در این مقاله قصد داریم که در ابتدا توضیحاتی درباره چیستی سنگ الماس به شما ارائه دهیم. سپس ویژگی ها و خواص الماس را

مطالعه بیشتر »