طلا و جواهرات دیاموند | انواع طلا و جواهرات اصل
چگونه گره گردنبند طلا را باز کنیم؟

فهرست مطالب

چگونه گره گردنبند طلا را باز کنیم ؟

چگونه گره گردنبند طلا را باز کنیم ؟ بدون شک شما هم در طی روزمرگی خود با مشکل گره خوردن زنجیر گردنبندتان مواجه شده اید. درواقع باز کردن گره گردنبند بر خلاف ظاهر قضیه کار دشکاری است. بخصوص زمانی که زنجیر گردنبندتان بلند و ظریف باشد. در این شرایط گاهی به جای درست کردن مشکل باعث تنگ تر شدن گره ها و بدتر شدن اوضاع میشوید. چه بسا گاهی ممکن است کار به قدری پیچیده شود که زنجیر پاره شده و مشکل ما بزرگ تر شود. اما با این حال روش های خانگی مختلفی وجود دارند که میتوان به کمک آن ها زنجیر گردنبند را به راحتی باز کرد و مشکل را برای همیشه حل کرد. در ادامه مقاله به معرفی برخی از این روش ها میپردازیم. پس با ما باشید تا شما را با رمز و راز های باز کردن گره یک گردنبند جواهر آشنا کنیم. البته دقت داشته باشید اگر فکر میکنید گره به قدری سخت و پیچیده است که ممکن است آن را پاره کنید بهتر است به فروشگاه طلا و جواهرات مراجعه نمایید.

چگونه گره گردنبند طلا را از هم باز کنیم؟

چگونه گره گردنبند طلا را باز کنیم ؟ برای باز کردن زنجیر گردنبند طلا چندین راه مختلف وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهید شد:

۱- باز کردن گره گردنبند با استفاده از روغن

اولین و بهترین راه حل برای باز کردن گره گردنبند استفاده از روغن های روان کننده است.

  • برای این کار ابتدا یک سطح صاف و سخت را انتخاب کنید. برای مثال میز میتواند یک انتخاب مناسب برای اینکار باشد. هر چقدر سطح مورد نظر ما سخت تر و صاف تر باشد در طی روند باز کردن گره مارا کمتر با مشکل رو به رو میکند.
  • سپس میز را در یک محیط پر نور قرار دهید تا بتوانید حتی کوچک ترین و ظریف ترین گره ها را به راحتی ببینید. برای روشن تر شدن شرایط میتوانید از یک مقوای سفید نیز استفاده کنید. مقوا را روی میز قرار دهید سپس خودتان متوجه روشن تر شدن محیط خواهید شد.
  • قفل گردنبند را باز کنید: در اولین اقدام قفل گردنبند را باز کنید تا قدری موضوع از پیچیدگی خارج شود. سعی کنید گره های بزرگتر و راحت ترا در ابتدا باز کنید. با این کار امکان باز شدن گره های کوچکتر بیشتر خواهد شد.
  • استفاده از روغن زیتون یا روغن بچه: در این مرحله مقداری روغن زییتون یا بچه را روی گره گردنبند میریزیم. برای این کار یک یا دو قطه کافیست. با ریختن روغن رنجیر ها قدری لیزر تز میشوند و در نهایت از هم باز میشوند. از طرفی یقینا روغن زیتون یا روغن بچه باعث آسیب به گردنبند شما نخواهند شد.
  • باز کردن گره گرنبند با سوزن: حال در این مرحله میخواهیم بدانیم که چگونه گره گردنبند طلا را باز کنیم ؟ برای ایت کار کافیست دو تا سوزن بردارید. سپس هر دو سوزن را در وسط گره قرار دهید. و بعد آرام آرام سوزن ها را از یکدیگر دور کنید. از آنجایی که شما از قبل گره ها را چرب کرده اید. این جدایش به آسانی صورت میگیرد. حال وقتی به قدر کافی سوزن ها از هم دور شدند به کمک سر سوزن زنجیر را کشیده تا در نهایت گره باز شود.
  • در نهایت نیز گردنبند طلای خود را درون محلولی از آب گرم و مایع ظرف شویی قرار دهید تا چربی ها از بین بروند.

چگونه گره ی گردبند طلا را باز کنیم؟ در بالا توضیح دادیم که چگونه گره گردنبند طلا را باز کنیم ؟ اما در بخش بعدی به یکی دیگر از روش های باز کردن گره گردنبند میپردازیم:

۲- باز کردن گره با کمک پودر بچه

  •  طی این مرحله کافیست مقداری پودر بچه را در محل گره بریزید. سپس سعی کنید با دستتان آن را به تمام قسمت های زنجیر و گره بمالید

۳- استفاده از سوزن

  • در این مرحله دوتا سوزن بردارید و مانند روش قبل آن را در مرکز گره قرار دهید. سوزن ها را کم کم از هم در نمایید. وقتی مطمعن شدید گره ها شل تر شدن هستند خیلی ارام زنجیر را کشیده تا گره کاملا باز شود. دقت داشته باشید که هر گونه سهل انگاری در این روش موجب سفت تر شدن گره ها میشود.

۴- شستن و خشک کردن گردنبند

  • پس از باز شدن گره لازم است گردنبند شسته شده و آب کشی شود. برای این کار کافیست گردنبند را در محلولی از آب گرم و مایع ظرف شویی قرار دهید. سپس با دست پودر بچه را از روی گردنبند پاک کنید. در نهاست گردنبند را آبکشی کرده و خشک نمایید.

۵- استفاده از پیچ گوشتی

  • سومین مورد از نکاتی که میتوان با کمک آن میتوان فهمید که چگونه گره گردنبند طلا را باز کنیم ؟ استفاده از پیچ گوشتی است. برای اینکار لازم است سطحی را پیدا کنید که روی آن خش نیفتد. حال گردنبند خود را بر روی سطح گفته شده قرار دهید. سر پیچ گوشتی را در مرکز گره قرار دهید و آن قدر فشار دهید که به سطح زیرین برخورد کند. سپس برای شل شدن گره کافیست قدری پیچ گوشتی را عقب و جلو ببرید. دقت داشته باشید که پیچ گوشتی مورد نظر کاملا ظریف باشد.

حرف آخر

ادر این مقاله سه روش برای پاسخ به این سوال که چگونه گره گردنبند طلا را باز کنیم ؟ ارائه شد. اما چنانچه زنجیر گردنبندتان خیلی ظریف است و احتمال پاره شدن آن زیاد است اصلا ریسک نکنید. شما میتوانید گردنبند طلای خود را به یک گالری طلا و جواهر ببرید و از آن ها بخواهید گره گردنبندتان را باز کنند. از آنجایی که فروشندگان طلا و جواهر تجربه و امکانات کافی را در این زمینه دارند میتوانند به راحتی مشکل گره را حل کنند. اما اگر زنجیر گردنبندتان به قدر کافی ضخیم است میتوانید از روش های گفته شده کمک بگیرید و گره را باز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب
خواص انگشتر الماس
خواص انگشتر الماس

ما در این مقاله قصد داریم که در ابتدا توضیحاتی درباره چیستی سنگ الماس به شما ارائه دهیم. سپس ویژگی ها و خواص الماس را

مطالعه بیشتر »